Program Cambridge

STOPIEŃ 1 (VLCD - 415-615 kcal)
Program diety bardzo niskokalorycznej, który służy do redukcji masy ciała.

STOPIEŃ 1 może być stosowany przez pacjentów, których BMI wynosi >25. Osoby te przed rozpoczęciem diety powinny skonsultować się z lekarzem i uzyskać jego akceptację. Stopień ten opiera się na wyłącznym spożywaniu trzech lub czterech produktów Cambridge oraz wypijaniu ok. 2, 25 litra płynów bez zawartości cukru. Etap ten zalecany jest klientom na okres od 1 do 3 tygodni. Jeśli osoba odchudzana wymaga kontynuacji tego stopnia, prowadzący może zalecić przedłużenie go pod warunkiem tygodniowej przerwy w zastosowaniu.

PAMIĘTAJ! Stopień 1 stosowny jest wyłącznie pod nadzorem lekarza. Wskazany jest dla osób wymagających bardzo szybkiej redukcji masy ciała np. oczekujących na zbieg chirurgiczny lub rehabilitację ruchową, pod warunkiem braku przeciwwskazań zdrowotnych.

OWSIANKI
bg-program-step-1

STOPIEŃ 2 (LCD - 810 kcal)
Program diety o ograniczonej zawartości energii, który służy do redukcji i kontroli masy ciała.

STOPIEŃ 2 - opiera się na spożywaniu trzech posiłków Cambridge wzbogaconych o 340 ml chudego mleka oraz jednego posiłku konwencjonalnego o wartości energetycznej ok. 250 kcal. Pacjenci powinni obowiązkowo wypijać ok 2, 25 litra wody lub innych bezkalorycznych płynów. Bardzo ważne jest przestrzeganie rygoru diety, ilości i jakości posiłków konwencjonalnych oraz wykluczenie posiłków węglowodanowych.

Działanie:
Posiłki w stopniu 2 zawierają bardzo niewielką ilość węglowodanów i tłuszczu. Organizm ma wówczas za zadanie spalać własne zapasy. Należy unikać podjadania produktów bogatych w węglowodany. Mogą one doprowadzić do gromadzenia się wody i przyrostu wagi.

UWAGA! Odpowiednie przygotowanie do diety jest istotnym elementem procesu odchudzania. Na tydzień przed rozpoczęciem odchudzania, powinna zostać zmniejszona ilość spożywanych węglowodanów oraz wprowadzona odpowiednia ilość bezkalorycznych płynów. Regularne prowadzenie Dzienniczka Odchudzania, notowanie wymiarów i zrzuconych kilogramów, ułatwi kontrolę osiągnięć, co w efekcie będzie dodatkową motywacją do dalszego odchudzania.

Pamiętaj! Waga najszybciej spada w pierwszych tygodniach, potem proces może się spowolnić. Jest to naturalne zjawisko i wiąże się z tym, że w pierwszych tygodniach stosowania diety, traci się najwięcej wody. Nie wszyscy chudniemy tak samo – czasem ubytek wagi jest wolniejszy, ale znacząco zmniejszają się obwody ciała. Szczególnie widać to w okolicach brzucha, dlatego warto się mierzyć!

Ćwicz na zdrowie!

Pamiętaj! W programie Cambridge – do 2 stopnia włącznie zaleca się umiarkowaną aktywność fizyczną – spacery, pływanie rekreacyjne. Kolejne stopnie pozwalają na włączenie bardziej forsujących ćwiczeń – biegania, zajęć fitness, siłowni.

bg-program-step-2

STOPIEŃ 3 (LCD - 1000 kcal)
Program diety niskokalorycznej.

STOPIEŃ 3 - to etap, podczas którego łączy się tradycyjne dania z produktami Cambridge.

Stopień ten powinien być stosowany:

  • faza początkowa odchudzania dla osób z otyłością BMI>30,
  • faza przejściowa, jako tygodniowa przerwa w stosowaniu diety 800 kcal,
  • faza wyjściowa po ukończeniu odchudzania niższymi stopniami energetycznymi programu Cambridge.

Stopień ten polecany jest również osobom, które chciałyby poprawić sylwetkę ze względów estetycznych i zastosować odpowiednio zbilansowaną dietę niskokaloryczną. Nad prawidłowym przebiegiem odchudzania czuwają certyfikowani Konsultanci, którzy na bieżąco udzielają fachowych wskazówek oraz motywują i mobilizują do działania. Kontaktuj się z nimi co tydzień lub wtedy, kiedy masz jakiekolwiek wątpliwości.

UWAGA!
Ograniczenie spożycia dziennego o 600 kcal przynosi ubytek masy ciała o około 0,5 kg tygodniowo.

Ćwicz na zdrowie!
W miarę przechodzenia z etapu na etap i zwiększania ilości dostarczanych kalorii, powinno się zwiększyć aktywność fizycz-ną. Można znaleźć coś, co będzie sprawiało przyjemność np. taniec, basen, jazdę na rowerze lub po prostu więcej spaceru. Warto pożyczyć lub kupić krokomierz i sprawdzić ile można przejść każdego dnia. Osoby mało aktywne wykonują 2000-4000 kroków dziennie, jest to odpowiednik 30 minutowego spacerowania, natomiast aktywne około 10 000 kroków dziennie, co daje wydatek energetyczny 300-400 kcal. Jeśli chodzenie ma zwiększyć ubytek masy ciała, to trzeba pokonywać dziennie ponad 12 000 kroków. Powinno się zwiększać stopniowo ilość wykonywanych kroków o około 10% tygodniowo. Można to zrobić w naturalny sposób, korzystając ze schodów zamiast windy, wysiadać z autobusu przystanek wcześniej i zacząć traktować dojście do pracy lub domu jako miły spacer. Po zakupy wybrać się na piechotę, spacerować wszędzie: na przystanku, w kolejce, w biurze w trakcie rozmowy przez telefon komórkowy.

WAŻNE! Opracowanie Europejskiego Stowarzyszenia Badań nad Otyłością dotyczące zaleceń odchudzania wskazuje, że tradycyjne diety oparte na konwencjonalnym żywieniu, które dostarczają poniżej 1200 kcal dziennie, mogą spowodować niedobór mikroelementów. Może to mieć niekorzystny wpływ na organizm i wynik odchudzania. Dlatego zaleca się w trakcie odchudzania stosować żywienie oparte na gotowych produktach VLCD zastępujących posiłki (jeden lub dwa), które są podstawą dobrze zbilansowanej diety.

DOBRA RADA: Można używać mikrofalówki, gotować na parze lub w wodzie. Sałaty spożywać bez sosów, ewentualnie z beztłuszczowym dressingiem. Jeśli brakuje „smaku” w potrawach, dozwolone jest także posypanie ich bulionem warzywnym Cambridge, świeżymi ziołami, szczyptą czarnego pieprzu, startą gałką muszkatołową, skropienie kilkoma kroplami cytryny lub octem balsamicznym. Należy unikać soli.

bg-program-step-3

STOPIEŃ 4 (HBD - 1200 kcal)
Program diety stabilizacyjnej.

STOPIEŃ 4 - to etap, podczas którego nie tylko chudniemy, ale przede wszystkim stabilizujemy masę ciała. Stopień ten należy stosować przez minimum dwa tygodnie. W tym czasie masa ciała powinna utrwalić się i można przejść do kolejnego stopnia programu. Jest to także dobry moment, aby zapisać się na siłownię i podjąć nieco większy niż dotychczas wysiłek fizyczny. Należy pamiętać, aby w codziennym jadłospisie znalazły się 2 produkty Cambridge, które dostarczą niezbędnych witamin i składników mineralnych, a także 3 tradycyjnie przygotowane dania tj. śniadanie, lunch i obiad.

Stopień 4 powinien być stosowany:

  • Faza początkowa dla osób, które przygotowują się do redukcji masy ciała na niższych stopniach programu.
  • Faza wyjściowa po ukończeniu odchudzania na stopniu 3 (1000 kcal).

Owoce dozwolone przy diecie 1200 kcal:

Owoc Masa
w g
Kaloryczność
w kcal
Agrest 100 41
Banan (1 szt. średniej) 85 81
Brzoskwinia (szt. średnia) 150 69
Czarne jagody 100 45
Czereśnie 100 61
Grejpfrut (1 szt. średniej) 175 63
Gruszka (szt. średnia) 150 81
Jabłko (szt. średnia) 150 69
Kiwi (2 szt. średnie) 130 72
Maliny 100 29
Mandarynki (szt. średnia) 80 34
Mango (szt. średnia) 125 84
Morele (szt. średnia) 50 24
Morele suszone (4 szt.) 40 112
Nektarynka (szt. średnia) 150 74
Pomarańcza (szt. średnia) 250 110
Porzeczki białe 100 33
Porzeczki czarne 100 36
Porzeczki czerwone 100 31
Poziomki 100 33
Rodzynki sułtanki (garść) 30 83
Śliwki (4 szt.) 100 45
Truskawki 100 28
Winogrona 100 69
Wiśnie 100 47

 

bg-program-step-4

STOPIEŃ 5 (HBD - 1500 kcal)
Program diety stabilizacyjnej.

STOPIEŃ 5 - to etap, na którym pacjenci w dalszym ciągu obniżają masę ciała oraz uczą się jak utrzymać osiągniętą już wagę. Zestaw posiłków konwencjonalnych w połączeniu z produktem Cambridge pozwala na przeprowadzenie odpowiednio zbilansowanej diety. Stopień ten mogą stosować osoby, które ukończyły poprzednie stopnie programu oraz pacjenci, którzy chcą poprawić sylwetkę w sposób zdrowy i racjonalny.

Stopień ten zawiera tylko jeden produkt Cambridge (ok. 140 kcal) oraz 4 posiłki konwencjonalne: 2 szklanki mleka (200 kcal), śniadanie (300 kcal), lunch (250 kcal), porcję owoców (50 kcal), obiad z deserem (500 kcal) oraz przekąskę (100 kcal). Stopień 5 powinien być stosowany przez min. 2 tygodnie jako proces stabilizacji wagi lub do momentu założonego ubytku wagi.

Stopień 5 powinien być stosowany:

  • Faza początkowa dla osób, które przygotowują się do redukcji masy ciała na niższych stopniach programu
  • Faza wyjściowa po ukończeniu odchudzania na stopniu 4 (1200 kcal).
bg-program-step-5

STOPIEŃ 6 (HBD - 1500+ kcal)
Program diety stabilizacyjnej.

STOPIEŃ 6 - to już ostatni ze stopni programu, w którym należy wykorzystać zdobytą wiedzę o zasadach zdrowego, zbilansowanego żywienia. Utrzymanie masy ciała to kluczowy i najtrudniejszy etap w całej diecie. Bardzo ważne jest, aby dostosować się do udzielonych przez Konsultanta rad i wskazówek tj. zwiększenie aktywności fizycznej, unikanie starych pokus, planowanie posiłków i zakupów oraz to jak jeść na mieście. Jeśli zastosujesz się do przedstawionych zasad, możesz być pewien, że zgubione kilogramy nie wrócą.

Pozostań z nami w stałym kontakcie i dzwoń, kiedy tylko potrzebujesz pomocy.

bg-program-step-6